Vilken dag...

Kände mig lite lat igår så jag bad mina föräldrar att skjutsa mig till skolan. Nu i slutändan var det väl inte så himla smart. Kommer dit, anmäler att jag skulle börja på Ullvi. Jag får en massa papper över mina betyg och vilka kurser jag skulle läsa och sen ett schema.
Jag kollar på torsdag och ser att det finns kurser där som jag inte ska läsa. Plötsligt så har jag en håltimme på lite mer än två timmar. Så jag mötte upp Micke, satt och babbla med honom ett tag och begav mig sedan mot biblioteket.
Har under dagen märkt att Ullvis golv har ett bra glid. Behöver knappt lyfta på foten höhö.

Så första lektionen blev Kemi. Jag ska tydligen ha ett prov över säkerhetsreglerna. Lite töntigt faktiskt. Har man en bra genomgång av dem så behöver man inte ha prov på dem. Man memoriserar ju bara ändå så varför anstränga sig...
Det de gick igenom på tavlan hade jag redan gått igenom på Vasa så det blev en hel del tummrullande och smsande haha.

Fysiken var ju en helt annan femma! Att folk vänder huvudena när jag går in i rummet var ganska konstigt :P
En massa formler senare satt jag åter i biblioteket med Sara och Gurra denna gång. Babblade på och sen var det spanska och det gick rätt fort.

Tjaa, vad ska man säga om denna dag då? Över förväntan faktiskt. Kan nog inte beskriva hur rätt allt stämde! Samtidigt tycker jag att det är synd att resten av ligan missar detta! Jag vet att ni accepterat allt som det är nu, men är det ändå inte värt det när det ändå gäller två år av er framtid och skolgång?
Och Lina, tänk efter noga nu! :)

Denna dag har helt suverän och det är en ovanlig känsla att längta till skolan. Det känns hur skönt som helst!

Skriv med egna ord
Postat av: lina

Thomas! Jag vet att du jättegärna vill ha mig på Ullvi men gör inte så här.. du vet att jag inte klarar av pressen.. ! :) Jag har gjort ett val och om det var fel får jag helt enkelt stå för det. Så är livet, man kan inte ta den enklaste vägen ständigt.

Som svar på ditt sms: Om ni är vid martin vid 5 så kommer jag väl ungefär samma tid.. måste kolla mitt första schemaförändring :D haha jag har lyckats att övertala massa lärare så jag kommer få det ganska bra :)

Så don't worry, be happy :)

2008-09-04 @ 20:27:35
URL: http://lnpettersson.blogg.se/
Postat av: lina

Thomas logga in på msn :)

2008-09-04 @ 21:46:34
URL: http://lnpettersson.blogg.se/
Postat av: Sara

Idag var jag glad :) Och jag kan gå själv i korridoren utan att känna mig utstirrad ;P

2008-09-04 @ 22:16:45
URL: http://stilblick.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag står än så länge fast vid mitt beslut, jag tror att det kommer bli bra på vasa. Man kan inte bra ge upp, får ha lite tålamod :P Hoppas att ni får det bra och trivs :)

2008-09-05 @ 00:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0