Det där med principer

Det känns som dagen har varit lite...konstig?
Första lektionen var kemi. Gillar ämnet. Men läraren här...obeskrivlig. Han är nog den enda läraren som jag inte riktigt förståt mig på än.
Sen så gapade teknisterna som vrålapor (LOGISKT). Att de är treor och fanimej två år äldre än mig vekrar de ju inte skämmas över. De är lite som tolvåringar i en hög nittonårings kropp.

Sen idrott. Idrott, idrott, idrott. Visst är det en bra merit? Idrott liksom. För hur många kommer bli idrottslärare? Och vilka meriter det ger! Tänk er på er anställningsintervju (lyssna nu, Johan ;):

-Jo...eh.. jag tog faktiskt 7 av 10 kontroller på den...eh... orangea banan i Köpings skog...för tio år sen. Därför tycker jag att jag passar för jobbet som marknadskonslulent.

Användbart. Att jag kommer till start på orienteringsdagen nästa torsdag kan ni fanimej glömma!
Så hur gick det nu då? Orienteringen.
Jag och en till i min klass tänkte att vi slog våra huvuden ihop och försöka ta oss igenom den orangea bana. 4 kilometer helvete (om det nu finns nått sånt).
De tre första hittade vi. Sen såg vi tre stycken till som också hade den orangea bana. Bra, tänkte vi och följde efter dem till och med kontroll 5. Sen sprang de ifrån oss... undrar varför?
Så vi irrade runt (gick lugnt) och letade efter kontrol nummer 6. Vi gick vilse och fick hjälp av två snälla kvinnor som var ute och gick med sina hundar. De tog oss eeeenda tillbaka till kontroll fem. Nu visste vi iaf var vi var.
Fick lite hjälp av Johan var kontroll 6 fanns.
Kontroll sju hittade vi inte. Vi gick åter vilse och klagade och suckade. Inte fan fick jag nån bättre kondition av det inte!
Så vilka stöter vi på då helt plötsligt? JO! Hund-kvinnorna! PINSAMT!!!!
Ville bara lägga mig ner och dö haha!

Vi hittade inte kontroll sju och sket helt enkelt i att leta efter dom andra banorna.

Jag kom 20 minuter försent till matten.

Fysiken fattade jag faktiskt lite av idag.

SEN SLUTADE JAG! HALV TRE! HAHAHAHAHAH! :)

Om ni har varit duktiga och läst mellan raderna så kan man beskriva min dag såhär:
Allt har varit som ett mindre kaos. Har tänkt och pratat med arslet, och jag köpte ingen fika idag. Det kallas FRAMSTEG!

Skriv med egna ord
Postat av: lina

haha se det positivt du gåååår på Ullvi nu;)

Vad hände med att sluta vara pessimistisk? ;) hahaha :) på våra lektioner så får vi sitta och lyssna på idol och se klipp d; hahaha har 'jag blev full på min coca-cola i hjärnan..' smakligt irriterande ;)

2008-09-17 @ 10:25:54
URL: http://lnpettersson.blogg.se/
Postat av: jessica

jag tänker bli idrottslärare!!!

2008-09-17 @ 12:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0