''Westborough church''

En ledare för en kyrka i USA bjuds in till ett nyhetsprogram där hon försvarar sin tro. Hon påstår att människor väckt guds hat och att nu de människor som dör i USA; soldater i Irak, homosexuella och människor som dör tidigt i livet, har syndat och''väckt guds hat''.

Jag sitter och skakar på huvudet när jag ser detta. Det är ju självklart att hon har rätten till sin egen tro.
Men jag förstår inte hennes dubbelmoral. Reportern frågar henne i videon varför människor som hon hatar de som inte lusläser bibeln och tillägnar hela sitt liv till gud. Hennes svar är att hata är ett ord han inte kandefinera, men hon säger sedan, och upprepande, att alla som inte studerar bibeln och tjänar sin gud blir hatad av sin gud och dör därmed tidigare i livet. Det är människans straff.

Det är läskigt att se henne prata. Vill inte vara fördomsfull, men hon ser galen ut med sitt spretiga gråa hår och lite galna blick.
Sen är det väldigt underhållande hur hon och reportrarna som sitter på var sida om henne börjar bråka och ståheja :P
Men hon ger dem en rejäl match haha!



Nästa video är om samma kvinna men nu med en kvinnlig reporter. Det börjar lugnt men efter en stund skriker de i halsen på varandra. Än en gång sitter jag bara med öppen mun, men sen är det lite underhållande att se en catfight mellan en religiös galning och en förbannad reporter.
Lägg märke till slutet där kyrkledaren kallar reportern för bimbo :P

 


Skriv med egna ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0