~Run~Surreal~

''Densely, deeply, for a while
I've been exploring the reason for my existence in this wide world

It's a neverending journy

After many failures I'm crying out to be the best
I still have my dreams and I'll work at them again


Choosing only the things you like isn't irresponsible.
If you can't find anything you like, then why accept the responsibility?
I take only the possibilities that I'm ready to accept.

If it's something you don't need then compassion is of no use at all.
If it's something important then pain will probably accompany it.''

Har nynnat på dessa rader i stort sett hela dagen. Speciellt de senaste timmarna under fysikplugget, och allt läsande i boken.

Många gör som jag innan ett ''svårt' prov. De intensiv pluggar all tid de har på dygnet. De läser alla ord i böckerna, gör alla frågor ihopp om att klara detta prov, få alla rätt, få högsta betyg.
Så var tanken idag, men då tänkte jag till lite. Om jag nu inte lärt mig detta på 5 veckor, hur stora är då oddsen att jag då kommer lärs mig detta på tre timmar? Vad gör det för skillnad för pressen kommer alltid finnas i huvudet. Pressen att kunna ALLT!
Så idag bestämde jag mig för att köra en omvänd psykologi. Att säga att jag inte pluggat är väl en mindra underdrift. Gjorde några uppgifter i skolan, och har nu läst boken, det som jag ska ha prov på. Har inte gjort något mer.
Har jag gjort mitt yttersta de senaste veckorna, vad gör då de närmaste timmarna? Då tar jag det hellre lugnt, laddar batterierna. Teoretiskt så ska jag kunna allt om jag sitter uppe hela natten, men praktiskt så kommer det gå värre då. Enkel matte, så att säga :P
Jag är ändå bara en människa.

Skriv med egna ord
Postat av: jessica

kolla vår klassblogg hehe den är bäst!!!

metrobloggen.se/nphb0810

2008-10-10 @ 21:30:35
Postat av: johan

Klara du provet elr?

2008-10-10 @ 23:51:50
URL: http://charmhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0