En rädsla inom mig

Besökte Ikea idag för första gången på hundra år. Jag har alltid gillat Ikea. De har en mycket smart affärsidé!
Jag köpte en lampa. För 99 kr. Svart var den också! :)
Det är inget fel på lampan eller så utan det är bara att få med den hem. Det är ju hela kruxet med Ikea. ''Ta det du vill om du lyckas komma ut levande''
Är ju som en liten hetsjakt därinne. Alla har samma blick. Samma blodtörstiga blick. Medelålderskvinnor med uppspärrade ögon hållandes hårt i handväskan. Medelåldersgubbarna som bara följer med för att de måste. Som slavar ungefär. Sen har vi de finniga tonåringarna som jag. Vi fattar nada. Vi lunkar bara med våra föräldrar med morsan i spetsen. Vi bulldozar oss igenom massorna. Plöjer genom gång efter gång.

En annan familj kommer emot oss. Det finns inte plats i gången. Någon måste backa. De förvandlas till stora gröna monster och jag står mitt i korselden med en lampa i handen. Ducka eller dö! En dragkamp har börjat! Vem får den snorgröna kudden döpt till Elina?! Ja. Elina och snorgrönt är ju en lyckad kombination.

Iaf. Jag fick min lampa. Har monterat ihop den nu och jag var tvungen att möblera om hela mitt rum för att den skulle få plats. Jävla lampfot! Sen slog tanken mig...''Har jag sett den här lampan tidigare? Vafan?! Det är ju en likadan lampa som Kevin nästan blev stekt av i lördags hos Sara!''

Ikea är bra det! En smart affärsidé! Ta det du vill om du lyckas komma ut levande!''. Jag har min lampa, men hur länge till kommer jag leva?



Skriv med egna ord
Postat av: Pinar

Gosh du skriver sa jakla bra O_o

Vad heter din lampa da? :)

2008-10-29 @ 21:37:16
URL: http://nooshis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0