Jag orkar inte bry mig

-''Hon är död... ‘'
-''... Va?''

 

Han förstår inte vad orden betyder. Ord han kommer få höra flera gånger om.


-''Hon är död... ‘'

-''Vad har hänt?''

-''Hon var sjuk.''

 

Orden ekar i huvudet. Reaktionslös och förvirrad tittar han på henne.


-''Hon är död... ‘'

-''Jaha... När dog hon?

-''För någon dag sen.''

-''Jag visste inte att hon var i Sverige.''

-''Inte jag heller. De höll det hemligt för oss. Det var inte meningen att vi skulle få reda på det.''

''... Jag vill inte gå på begravningen. Ska ni?''

-''Vi måste...''

 

''Hon är död.'' Orden hade plötsligt en betydelse. Hat...


Skriv med egna ord
Postat av: lina

usch.. jag hatar begravningar.. :/

2008-11-12 @ 11:29:41
URL: http://lnpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0