Självständighet

Det har varit en tung dag. Vill sjunka genom stolen och bli en prick. Kan säga som Sara att mitt liv är en suck.
Det känns bara tomt. Varken glad eller ledsen. Jag är bara en känslolös hög. En känslolös hög som inte kan få ett enda mattetal rätt.

Det är stunder som dessa som folk tycker att man borde lära sig självständighet. Att kunna ta saker som de kommer och ta sig över dem om de kommer i form som hinder. Men jag kan inte. Jag är den som klättrar sakta över dem. Med mycket hjälp från andra.
För vad skulle jag göra utan er? NV-ligan...
Jag är inte en sån person som kan gå runt helt ensam och låtsas som om allt är okej, tom toppenbra.
Jag har gjort det en gång tidigare, vandrat omkring i en helt främmande skola, själv men då ledde det misstaget att börja i E-tuna till Ulvesund i Kungsör.
Just nu ser jag inget bra slut. Allt är som en dålig film (troligtvis amerikaniserad) Usch, det känns hemskt att behöva skriva det här men vet inte hur jag hade sagt detta. Hade säkert bara gapat som en fisk. Munnen rör sig men orden kommer inte, så det får bli så här.

Nej, vi (åtminstone några av oss) får dra upp humöret, eller åtminstone några centimeter för vi behöver det. Men hur?
En hamburgare på McDonalds imorgon kanske hjälper ;)

Jag får skatta mig lucklig att jag har NV-ligan :)

Skriv med egna ord
Postat av: Sara

Det är just de jag inte klarar - att ta saker som det kommer. För mycket står på spel och tiden är så dyrbar. Livet är så dyrbart.



Imorgon blir det många hamburgare. Det är det enda roliga just nu.



Och att vi är Nv-ligan. Just nu är vi varandras vingar.

2008-08-28 @ 15:38:43
URL: http://stilblick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0