En tvekan

Känner mig lite som en uppblåst kanin. Ögonen på var sin sida om munnen, näsan i pannan och öronen sitter någon...annanstans.

Har precis mejlat syon på Ullvi och just nu lutar det åt just Ullvi. Det är ju lite blandade känslor. Det vore skönt att slippa Vasa och alla gloende elever, men samtidigt så skulle det kännas tomt utan resten av ligan. Skulle vara tvungen att börja om på ny kula helt själv. Inga andra som jag kan stötta sig på om det behövs.
Senast jag gjorde det slutade helt fel. Jag satt i min trappuppgång mellan lektionerna och var livrädd att gå ensam. Är väl den upplevelsen som fortfarande får mig att tveka.
Vore så himla skönt att lämna Vasa men det finns ändå en gnagande känsla i huvudet som på nått säger att allt bara är fel.
Och det är det ju. Jag kan älta mig i detta och försöka intala mig att det bara är en fas. Men hur säker kan jag vara att den bara varar i nån vecka till?

Så här har jag tänkt de senaste 48 timmarna. Men mejlet är skickat. Hur jag känner när syon ringer kan jag inte veta. Allt har bara gått i en berg- och dalbana de senaste timmarna.
Jag vill lämna Vasa, men inte ligan. Om livet ändå vore enkelt... Kungsörs kommun tillåter väl inte det...

Skriv med egna ord
Postat av: lina

Jag förstår på flera sätt att du vill lämna vasa och allt Thomas men ändå kan jag inte förstå ett dugg. Jag menar det har gått EN vecka, bara en enda vecka och du är redan säker på att Vasa är inte rätt för dig. Jag vet mycket väl att det inte är någon toppenskola och att den aldrig kommer bli som ulvesund eller något men ni alla på nv, främst sara och du måste börja acceptera allt om att vi aldrig kommer få det så bra i skolan igen och att det inte är någon mening med att sulka eller hela tiden jämföra allt. Hänt är hänt och det är ingenting att göra åt, bara att acceptera det.

Jag menar det har gått en vecka. en enda vecka, det är klart att de tittar på oss, de har ju för fan aldrig sett oss och dessutom så kommer de ju inte alltid att göra det bara nu i början. det hade vi ju också gjort såklart om det hade börjat massor med nya elever på ulvesund. Jag tror inte att vi kan döma skolan efter bara en vecka, jag tror snarare att vi måste komma igång med det och sedan efter ett tag så kommer det bli bättre :)

Vill du höra min åsikt? Jag hatar att vara själv från min klass, jovisst att jag har Fia men det är verkligen inte samma sak. Jag känner henne inte som du känner alla i din klass.. jag tycker också att det är rikitgt jobbigt att ens gå till skolan men jag ger inte upp för minsta lilla. Och det har blivit riktigt bra nu efter att jag släppt alla förväntningar och förhoppningar. Jag har totalt slutat bry mig om läraren är dålig eller om jag inte kommer få några nya vänner i klassen. Och vet du? det hjälpte verkligen. Så jag tror inte att du ska döma något efter en vecka, det är för lite tid. :) jag tror att det kommer bli bra för er också, bara ni ger det lite mer tid.. du vet ju att man aldrig kan döma någon efter en enda vecka.. :)

2008-08-31 @ 02:01:41
URL: http://lnpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0